De Ronde is méér dan koers, zit in ons bloed, beroert en ontroert. Maar kennen we de Ronde echt? En wat is mythe, wat is waarheid? Geert Vandenbon is een bevoorrechte getuige. 23 jaar lang werkte hij mee aan de organisatie van de mooiste koers van de wereld.

“In een leuke, luchtige voordracht ( tot 90 min) ondersteund door authentiek fotomateriaal, brengt hij het verhaal van 100 jaar Ronde van Vlaanderen.”

Als chemisch technoloog en technisch verkoper is hij gewend om onderwerpen te onderzoeken en tot de kern door te dringen, de essentie. Hij begeeft zich daarbij tot ver buiten zijn oorspronkelijke vakgebied en heeft een voorliefde voor controversiële thema’s.

Hendrick weet zich goed te verwoorden, met passie en droge humor. Spreekbeurten geven hem energie en die geeft hij gemakkelijk door aan de zaal. Hij doet ‘t goed als ‘aanjager’ in het begin van een congres. Een volle dag spreken over een onderwerp waar hij in thuis is gaat hem ook met gemak af.

“Hendrick vraagt je niet om hem direkt te geloven en nodigt je uit om zelf te gaan onderzoeken.”

De onderwerpen waar hij zich tot nu toe op gestort heeft zijn te vinden op YouTube. In z’n serie ‘Hendrick lost op’ (en ‘Hendrick solves’ in het Engels) brengt hij grote en kleine wereldproblemen terug tot handelbaar formaat. Onder dit motto zijn er inmiddels meer dan 50 afleveringen met onderwerpen die sterk uiteenlopen, over zout, de ziekte van lyme, het klimaatprobleem, stoppen met roken, spaarlampen, kwik, vaccinatie, slachofferschap, electomagnetische straling en complotdenken. Luister naar Hendrick en je krijgt die kwesties van een andere kant belicht. Eigen verantwoordelijkheid is een thema wat hem nauw aan het hart ligt.

In onze optiek kan het een niet zonder het andere ; Het is letterlijk een samen-werking die werkt.
De huidige tijdsgeest, waarbij de implementatie van oude waarden en het besef in de nieuwe snelle economie (van hypocriet naar werkelijk oprecht) een KEY issue is, vraagt om met een andere blik te kijken naar de huidige visie

Voedselkwaliteit en menselijke prestaties
Een organisatie moet letterlijk de inhoud voeden, voeden met kennis en voeden in letterlijke zin, op deze manier blijft men presteren, waarderen en blijft een organisatie letterlijk waardevol, vitaal en betrokken.
Van fysieke naar mentale ambities, er komt plaats voor een nieuwe sociale en virtuele interactie, met als resultaat; meer sociale controle en betrokkenheid, minder verzuim en meer kennisdeling door echte contacten

“Zijn we de weg kwijt in voedselland?”

Mogelijk wel, vele voorbeelden van voedsel gerelateerde ziektes zijn er te noemen, de voedingswaardetabellen van 30 jaar geleden gelden al lang niet meer, maar worden nog gehanteerd door de overheid, met als gevolg, valse of in ieder geval verkeerde en onvolledige informatie over voeding.

Is het tij te keren?
Zeker, door anders naar voeding te kijken, te begrijpen, te eten en aan te passen aan ons dagelijks patroon, we moeten weer leren naar ons DNA te luisteren (de nieuwe authenticiteit)
Gedurende de maand december kook Eric elke dag live in het programma van Frits Spits op Radio2 een gerecht geïnspireerd op een nummer uit de TOP 2000

Zijn energieke, positieve presentaties worden op maat van de klant en het publiek gesneden. Bakas is provocerend en altijd positief, juist in deze tijden van economische verandering. Volgens hem hebben we nu niet te maken met een crisis, maar met een nieuwe werkelijkheid. In zijn handzame en toegankelijke boekje “Trends 2014” zet hij op een rij wat hij voor 2014 verwacht. Zijn motto is: “Alleen tegenwind brengt een vlieger omhoog.” Onderwerpen die Bakas behandelt in zijn lezingen zijn onder meer: duurzaamheidstrends, innovatie, HR-trends, de toekomst van bankieren, ondernemerstrends, onderwijstrends, zorgtrends, foodtrends en de toekomst van leiderschap.

Bakas geldt als boeiend, prikkelend, visionair, humoristisch en inspirerend. Arie van Vliet, CEO van Gouda Vuurvast, zegt: “Hij blaast met zijn positieve en energieke optreden veel warmte de zaal in. Dat hebben de mensen nu nodig: weg met de kilte!” Bakas beperkt zich tot 200 lezingen per jaar in binnen- en buitenland. Hij spreekt dan in het Nederlands, Engels of Duits. Een Bakas-lezing is een belevenis: spraakwaterval met filmpjes, muziek en prikkelende beelden, zinvolle informatie op een onderhoudende manier gebracht, oftewel infotainment.

“Visionair, humoristisch en energiek”

Hij spreekt onder meer over trends op het vlak van economie, technologie, food, zorg, arbeidsmarkt, openbaar bestuur en zingeving.
Bakas staat in de top-10 van meest geboekte sprekers van het land, in de top-30 van meest invloedrijke mensen in de financiële industrie (Fonds.nl), de top-25 van meest creatieve Nederlanders (Management Team), de top-30 van meest invloedrijke Nederlanders (Sprout) en de meest invloedrijke trendwatcher onder marketeers (branche-organisatie NIMA). Hij werd gekozen tot Trendwatcher van het Jaar 2009 en Zwarte Zakenman van het Jaar 2008.

Inspiratielezingen zijn:
De Toekomst van Gezondheid
Staat van Morgen
De Toekomst van Werk
Het Einde van de Privacy

De trendwatcher wordt bestempeld als prominent’ (De Volkskrant), ‘eminent’,‘inspirerend’, (BBC), (De Wereld Draait Door), ‘laagdrempelig’ (De Telegraaf), ‘optimistisch’ (CNN), ‘onorthodox’ (Het Financieele Dagblad), ‘goed onderbouwend’ (NRC Handelsblad), ‘de verpersoonlijking van vooruitgang’ (Elsevier), ‘niet alledaags’ (Intermediair), ‘origineel’ (Elle), ‘bijzonder’ (Linda), ‘spannend’ (Esta) ‘provocatief’ (TV2 Journaal Denemarken), ‘feestelijk’ (Quote) en ‘een echte wereldburger’ (Times of India), “major trendwatcher”( China Daily) en “een orakel” (Zero Hora, Brazilie).

Ad van Bussel legt het allemaal uit.
Aan de hand van voorbeelden uit de dagelijkse praktijk laat hij zien wat internet-criminelen, maar ook commerciële partijen met uw persoonlijke gegevens kunnen doen en wat ze eraan hebben. Data is veel geld waard!!
Hij laat de werkelijkheid achter je beeldscherm zien!

Wie is Ad van Bussel?
Ad heeft zich jarenlang bezig gehouden Internet-rechercheren. Hij weet als geen ander welke gevaren er op de loer liggen. Daarnaast heeft veel onderzoek gedaan via en op sociale media.
Dat maakt Ad tot een specialist die je bewust maakt van reële gevaren in onze digitale wereld.

“Dagelijks horen we over Internetfraude.”

Zijn boek ‘The New Oil: Using Innovative Business Models to Turn Data Into Profit’ is één van de eerste boeken die dit onderwerp behandelen. Voor Van ’t Spijker staat de technologie van (Big) Data niet op zichzelf. Hoewel technisch sterk onderlegd richt hij zich altijd eerst op de zakelijke waarde die technologie kan bieden. Ook complexe onderwerpen als privacy weet hij helder en genuanceerd voor het voetlicht te brengen. Zijn ervaring in business intelligence en data driven strategy maakt dat hij kan putten uit praktijkervaring bij tientallen grote en kleine organisaties.

Van ’t Spijker geeft workshops en lezingen aan groepen van 15 tot 1500 man; aan technici en aan managementteams. Zijn ervaring strekt van de Verenigde Staten tot het Midden Oosten. Naast de lezingen die hij verzorgt, treedt hij op als (gast)docent bij o.a. de Gladwell Academy, de HES in Rotterdam en Universiteit Nyenrode.

“Van ’t Spijker is thought leader op het gebied van Big Data en het vercommercialiseren van data door bedrijven.”

Of het nu gaat om een webinar, een sessie van 15 minuten of een workshop van drie uur, Van ’t Spijker weet zijn gehoor steeds te boeien en te inspireren. In het Nederlands of in het Engels, als een inhoudelijke versterking of een als inspirerende inleiding. Van ’t Spijker draagt actief bij aan het succes van uw evenement door een gedegen voorbereiding en een treffende presentatie.

De atleten, de piloot, de kleding, het materiaal, de coaching. Alle facetten die invloed kunnen hebben op het resultaat moeten van excellent niveau zijn. Alleen dan zijn wij in staat om die ene gedroomde medaille binnen te halen.

In februari 2009 behaalde het Nederlands team een unieke prestatie aan de Konigssee. In de Wereldbeker werd een tweede plaats behaald. De verwachtingen richting Vancouver 2010 werden opgeschroefd. De beslissing om tijdens de Olympische spelen van Vancouver niet van start te gaan, zorgde bij velen voor onbegrip.

Het verhaal is opgebouwd uit geweldig krachtige metaforen, die voor u en de mensen in uw organisatie zeker een eyeopener zullen zijn!

`Eerlijk verhaal. Waar uit blijkt dat succes en, voor het gevoel van velen, falen dicht bij elkaar liggen. Maar dan blijkt het eigenlijk meer durf te zijn. Heb maar eens het lef om op het grootste sportpodium van de wereld te zeggen dat je niet naar beneden gaat omdat de baan te gevaarlijk is. En je niet in kunt staan voor de veiligheid van je bemanningsleden. Eigenlijk is dat leiderschap.` Harm D. Post, Directeur Groningen Seaports

“De mensheid lijdt omdat ze oorzaak en gevolg verwisselt.” – Einstein.

Ruim 25 jaar empirisch onderzoek en meer dan 10.000 analyses met diepte-interview hebben de accuratesse van deze methode bevestigd.
Danielle schreef in 2004 haar eerste boek en eind 2011 wordt het tweede verwacht, waarin de KernTalentenanalyses van 15 Bekende Vlamingen aan de hand van hun favoriete kinderspeelgoed, spelletjes, activiteiten en interesses worden verduidelijkt.

Als bevlogen, heel enthousiaste en vlotte spreekster gebruikt Danielle in haar voordrachten veel praktische voorbeelden van speelgoed/spelletjes en hun betekenis als “Kern Talent” en wat ze dan als volwassene concreet betekenen en licht ze tevens heel wat tipjes van de sluier wat betreft de combinaties ervan.
Met 23 KernTalenten uit even zoveel clusters spelletjes/speelgoed/activiteiten en interesses, is er altijd meer dan genoeg te vertellen en wordt de spreekbeurt met plezier aangepast aan het specifieke publiek.

“Steek niet teveel energie in jouw mankementen, groei met en op jouw KernTalenten!”

Met een enorme hoeveelheid succesvolle reclame tunes achter zijn naam verkiest Ilja het Franse land om zich daar als wijnboer te vestigen al waar hij het uiteindelijk tot één van de beste wijnmakers heeft weten te schoppen. In 1994 kocht Gort in Frankrijk het Château de la Garde, appellation Bordeaux Superieur, met 15 hectare wijngaarden. In 2010 veranderde hij die in Château la Tulipe de la Garde met inmiddels bijna 20 ha. De wijn werd aanvankelijk gemaakt door de Australische wijnmaker David Morrison, later door de Franse oenoloog Michel Rolland. Gort brengt de wijnen op de markt onder de noemer ‘La Tulipe’ waarvan zowel de rode, witte als de rosé razend populair zijn.

Ilja schreef meerdere boeken, waaronder Leven als Gort in Frankrijk’, Het Wijnsurvivalboek’ Overleven als Gort in Frankrijk ‘ en, over zijn stageperiode bij sterrenchef Jonnie Boer, Met Gort de Boer op. In 2008 publiceerde hij zijn eerste roman Het Merlot Mysterie, waaraan onlangs De Vrouwenslagerij en Chateau Slurp werden toegevoegd.

“De inspirerende spreker houdt graag een verrassende en buitengewoon geestige spreekbeurt over wijn, Frankrijk en het beste in het leven.”

Ilja Gorts optreden kan worden uitgebreid met een wijnproeverij en zelfs met een performance waarbij hij, samen met het publiek, live muziek componeert. Uitgangspunt hierbij zou dan zijn het maken vaneen televisiecommercial vanuit de visie marketing en beleving.

Ter ere van het verschijnen van de vijftigste Slurp! fileert hij in deze aflevering onbarmhartig het brein van de Fransman. Wellicht heb je er wel eens een gezien, een Fransman. Ogenschijnlijk niets aan de hand.
Maar kijk uit! Tussen de oren van Fransen en Hollanders zit een loopgraaf vol verschillen!
De vier meest in het oogspringende zijn:
1. Fransen eten geen oliebollen.
2. Fransen lijden aan dwangmatige administratiezucht.
3. Fransen vinden geld gênant.
4. Fransen houden van wachten!
Allez, on y va!

Hij heeft jarenlange ervaring opgedaan als manager en consultant. In binnen en buitenland en in middelgrote tot grote organisaties. Profit en non-profit. Leidinggevend en in staf functies. Dat draagt bij aan de grote hoeveelheid herkenbare voorbeelden die hij inbrengt.
Hij is schrijver van het succesvolle boek: Ben ik in mijn element? Leiderschap in al zijn eenvoud. In no time was het uitverkocht. Vandaar dat hij nu een hernieuwde versie aan het schrijven is. Verder zijn er de laatste tijd veel publicaties en forums van hem verschenen in diverse bladen en magazines op het gebied van leiderschap en organisatie ontwikkeling.

Stoop zorgt er voor dat zijn aanpak uiterst effectief is. Zijn eenvoudig lijkende aanpak gaat verbluffend snel naar de essentie waar het echt om gaat. En zorgt direct voor een grote impact. Hij combineert deze aanpak met een confronterende en spiegelende stijl afgewisseld met veel humor en kwetsbaarheid. Verder is hij gul in het geven van passende voorbeelden of ervaringen. Zijn enthousiasme is aanstekelijk en raakt de toehoorders. En zorgt er voor dat ze ‘in beweging’ zijn. Omdat zijn mening is dat ervaringen mensen in beweging brengt. Dus geen groots verhaal echter ervaren wat het voor jou betekend is zijn succesvolle aanpak.

Stoop hanteert de slogan: “Eenvoud is richting eenheid. “

Hij heeft de kennis en kunde om alles tot de essentie terug te brengen op een eenvoudige, systemische manier. Zijn voorwaarde voor het toepassen zijn: ‘Mijn moeder van 83 dient het te begrijpen, mijn dochter van 11 en de directeur van een onderneming.’

Hij geniet van de resultaten die hij boekt tijdens zijn sessies. Mensen weer ‘in hun element brengen’ is dan ook zijn stokpaardje. Stoop zet de Balancing Act hiervoor in. Een uniek systeem wat zich al heeft bewezen in het buitenland en waar Nederland nu klaar voor is. Het helpt om in een verbluffend korte periode inzichtelijk te maken waar men de winst kan halen. Internationaal heeft dit systeem al aanzien, in Nederland is zijn organisatie (De COREPORATION) de specialist op dit gebied. Zijn publiek is altijd enthousiast na een sessie. En de managementteams lopen met hem weg bij langdurige trajecten. De komende tijd heeft Jan Stoop als doel gesteld zoveel mogelijk op diverse podia te gaan staan. Recent stond hij nog voor 1000 mensen in een vol Beatrix Theater en dan weer in een zaaltje van 15 directeuren. Met dezelfde enthousiasme en drive. Hij is er altijd klaar voor.

Contact Persona Grata

  • Persona Grata
  • Klaas Schipperlaan 37
  • 9731 KC Groningen

Aanmelden nieuwsbrief